tirsdag 2. november 2010

Dag 2 og 3:

Etter lunsj gjorde vi ikke stort mer enn å se oss rundt i byen og shoppe. Vel, jeg shoppet ikke, jeg er for gjerrig, så det tok mamma seg av. Hun fant seg en utrolig fascinerende burkini som hun absolut skulle ha. Vi satte oss på enn stappfull bar og så på en fotballkamp de viste. Det var Tyrkia mot Nederland i VM-kvalifisering. Jeg holdt med Nederland, men turte ikke rope når de scorte, di andre her så nemlig veldig ivrig ut og var nok sure for at laget deres tapte.

 Senere på kvelden spiste vi en herlig middag i en liten gate som ikke var like folksom som alle andre gatene. Vi bestilte alle det samme, pilaff med stekt kjøtt. Det var relativt mye sterkere enn Fjorlands retter som jeg er vant med, men med et stort glass med cola ved siden av gikk det greit.
Etter en varm natt med lite søvn gjorde vi oss klare til litt sightseen i Topaki-palasset, og i den blå moskè. De var stein og besto av malerier og annen kunst. Klokka fem var vi ferdig og tok taxi til byen igjen. Vi fryktet nok alle for livene våre da vi satt baki baksetet, sjåføren gassa på og snek seg mellom alle biler i alle størrelser. Det var siste kvelden før vi skulle begynne reisen videre til Ungarn. Vi bestemte oss derfor for å smake litt på maten i byen. Jeg var klar over at den ikke ville være like god som dagen før, så jeg tok en kebab med navnet Sis Koftesi.
Etter en utrolig lang dag dro vi tilbake til hotellet, der var det underholdning, noen damer som likna på Shakira danset magedans for noen fulle turister som hoiet.
Hopp og hei leverpostei!:D

1 kommentar:

  1. Det er bra at du har jobbet med den, med du kunne ha vist mer engensjament og kreativitet (jobbet mer med den).
    PS. Jeg kan se noen skrivefeil i teksten og det hadde vært bra vis du hadde rettet dem opp (hvis du kopierer bloggen dei/innleggene dine og limer det inn på World, så kan du se feilene og rette dem).

    SvarSlett